MI AZ A DENTÁLHIGIÉNIA?

A dentálhigiénia része az általános testi higiénének. A rendszeres fogmosás, fogköztisztító kefe, fogselyem, szájöblítő használata elengedhetetlen alapfeltétele a jó szájhigiénia kialakításában. A fogászati rendelőben ide tartozik a dentálhigiénia tanácsadás, a megfelelő fogköztisztító kefék méretének bemérése, kiválasztása, a fogkövek eltávolítása professzionális eszközzel, polírozás és a fogfehérítés.

Miért van szükség a jó szájhigiénia kialakítására?

Dentálhigiénia
  • A fogkő szuvasodást és ínygyulladást okozhat. Fogai felszínén idővel lerakódások keletkeznek az étkezések, tea és kávé fogyasztása, dohányzás révén. A lepedék rátapad a fogak felszínére és elszínezi azt, majd baktériumok telepednek meg benne. A nyálból folyamatosan ásványi anyagok válnak ki, a lepedék elmeszesedik, így fogkő keletkezik. A lepedék még eltávolítható fogkefével, de a fogkövet már csak szakember tudja eltüntetni professzionális eszközökkel.

• Az ínygyulladástól a fogak meglazulhatnak. Az ínygyulladás első jele a fogmosáskor jelentkező fogínyvérzés, majd az egyre gyulladtabb, fájdalmasabb íny. A gyulladás tovább terjedhet a fogágyra, így a fog körüli csont visszahúzódik, a fog jobban kiemelkedik a szájüregbe, a fognyak szabaddá válik. A fogak hidegre érzékennyé válnak a fokozott csontlebomlás miatt.

Hogyan zajlik a dentálhigiénia kezelés?

• 1. Először egy fogászati állapotfelmérést végzünk, ahol a szájüreg vizsgálata mellett fogmosási, szájápolási technikájára is rákérdezünk.
  • 2. Megtanítjuk a helyes fogmosásra, szájápolásra.
  • 3. Fogkőeltávolítás után átpolírozzuk fogait vagy homokfúvással tesszük még simábbá a fogfelszíneket és a rejtett fogközöket.

Megszabadulna a fogágybetegséget okozó fogkövektől?

KÉRJEN MÁRIS IDŐPONTOT!